Suzuki SV 650 S
Suzuki SV 650 S
Sedím v práci, kolem mě teče kořalka proudem a já si říkám, že už mám vlastně Mazlika dvě sezóny. Najednou mě přepadá chuť, jen tak napsat něco o tomto stroji. Trochu ho pochválit, trochu popřemýšlet, čím si mě získal, že i po dvou sezonách nemám potřebu měnit. Pokud máte náladu, pohodlně se posaďte, otevřete láhev dobrého vína a počtěte si pár řádků, se kterými můžete, i nemusíte souhlasit, případně se doufám alespoň trochu pobavíte.
Jak to všechno začalo?
Ano moje oblíbená první kapitola pohádky na dobrou noc. No, úplně jednoduše. Přišel čas, kdy jsem si řekl, že si pořídím motku né podle toho, který z kamarádů zrovna levně prodává, ani podle výhodné koupě z internetu, nýbrž podle toho, co budu chtít já. Co mě bude bavit. Po rodinné poradě, přepočítání financí potřebných na nákup kýženého stroje, jsem byl v pasti. Chybí mi na moji vysněnou Busu, ale na druhou v pořadí, GSXR 1000, už finance jsou. Dokonce oproti původně plánovanému modelu K1 jsou finance na K3. Ve chvíli, kdy jsem si uvědomil, že si můžu pořídit jednu z nejlepších silničních motorek na světě jsem se celkem zalek. Poté jsem si položil otázku, zdali opravdu chci máňu, která umí na jedničku překročit povolenou rychlost na dálnici a má omezenu maximálku na 299 km/h? Sakra, už jsem toho rozbil dost a opětovnou návštěvu nemocnice bych nejraději odsunul na neurčito. Ano, přiznávám, že jsem dostal strach. Můžete mě kamenovat, pranýřovat, myslet si cokoli, ale ve chvíli, kdy jsem na ni měl, jsem už ji vlastně nechtěl. No jo, to je sice hezký, ale co teďkom? V této cenové relaci je trh dostatečně zásoben strojkama všeho možného určení a ražení. Ne že bych se v motorkách nějak moc vyznal, moje kariéra na pionýru není dlouhá (i když soused mě nechal sednout na simsona a přes okno obhlídnout třipade Jawku), měl jsem dle recenzí a názorů majitelů vytypováno, co by se mohlo líbit. Nebudu se rozepisovat které všechny jsem vyzkoušel (no vyzkoušel jsem všechny co jsem chtěl) a proč jsem od nich nakonec upustil. Zaměřím se pouze na Mazlika.
Moje poprvé na SV bylo paradoxně na litru. V bazaru se nepodařilo 650 nastartovat, tak mi přistavili litra. No co už, je nachystaný a zahřátý, tak dem do něj. Po všem, co jsem slyšel, se chystám na brutální, dětipožírájící stroj. Klapnu za jedna a vyjíždím od bazaru na hlavní cestu. Dám přednost nějaké plechovce rozjíždím se a ….. no zatáhl jsem statečně, plechovka co jsem pouštěl se rozmázla a zmizela za mnou. Při tom všem se ještě zvedlo přední kolo do luftu. Sem se málem po…l. Todle je vážně zábavný. Rychle řadím za dva a opět tahám. Přední kolo má stále tendenci se odlepit. Sádra, řadím za tři a jelikož ke kulaťáku zbývá nějaký ten metr, tahám opět. Kolo se už nezvedá, pouze cítím jak se odlehčuje. Kulaťák, brzdy a do prava. Jo brzdy. Brzdí to. Jako modrý čtyřpístky to teda nejsou, ale vzhledem k určení stroje si myslim, že to není nejhorší. Při běžné jízdě tu věc ani nepotřebujete. Stačí v předstihu zavřít heft a zjišťujete, že do té křižovatky budete muset ještě přidat, jinak tam ani nedojedete. Jo, safra tahá to za pařáty jako čert. Není to jak sport, který zahučí potáhne a s otáčkama a rychlostí furt zrychluje a tahá snad víc a více. Todle je jiný. Tady člověk trhne heftem, udělá to duc duc a je to tam. Jasně, na dálnici to asi nebude nejrychlejší, ale chci strojek co mě bude bavit a né co bude na dálnici lítat intergalaktickou rychlostí. Na okreskách je to super. A ten zvouček. Dva laděný Vipery jsou dost hlasitý, aby si vás ostatní všimli, ale není to tak drastické, aby vám z toho dunělo v uších ještě půl hodiny po jízdě. Pětka, na tachu šedesát, proplouvám okrajovou částí Olomouce. Zvuk se mi mooooc líbí. Reakce na plyn taky. Dojíždím dva cyklisty. Současně se blíží konec obce. Vymáčknu spojku a vrknu plynem. Cyklisti skáčou přes svodidla. Jo, je to zábavný, dokonce moc. Ve městě pohoda, ale hlavně okresky, to je ta správná trať pro tendle druh motorky. Sedím na SV 1000 S teprve půl hodiny a zjišťuji, že sem se regulérně zabouch. Syrovost tohodle rumpálu mě dostala a já ji chci. No jo, ale co provozní náklady? Hrůzostrašné skazky o spotřebě gum, řetězovek a benzínu mě vrací na zem. Bohužel, zrovna s mojí lepší polovičkou měníme oba zaměstnavatele a tak je riziko vyšších provozních nákladů nezanedbatelné. Počkám a zkusím 650. Pokud bude alespoň s půlky tak zábavné jako litr, není co řešit. Vracím se do bazaru a culím se jak malý Jarda. To je ten správný faktor, který musí z motorky sálat. Po sundání přilby se kouknu do zrcadla a vidím rozesmátej ksicht. Tak todle jsem hledal.
Jak dál? Problém jak sfiňa. Na Moravě není nikde Sv 650 na vyzkoušení. Čekám den, dva, tři, začínám být nervózní. Konečně. Opět v Olmiku v bazaru. Pán si mě nedůvěřivě prohlíží. Potvrzuji mu, že jsem ten, co si nechal vytáhnout půlku motorek ven, na všech se projel a pak nic nekoupil. No, co se dá dělat. Vytahuje luxusní SV a pro mne se opakuje poslední zážitek. Ne, přední kolo se nezvedá k nebesům. Ale potah je to slušný. Nad čtyři tisíce už jede moc pěkně a nad šest začíná opravdu utíkat. Nooo, pomalý to není. Taky elasticita je slušná. Můj test (šestka, padesát a přidat) absolvuje bez ztráty kytičky. Samozřejmě v reálu, při běžném používání, si člověk kopne dva kvaltíky dolů, aby byla větší prča. Zvouček je opět libovej, oproti litru ale není tak úplně nasranej. Takže jo, charakter to má jak litr, akorát není tak divokej a provozní náklady budou asi nižší, takže jo, dem do toho. Podotýkám, že jsem nekoupil hned strojek který popisuju. Byl sice luxusní a nenašel jsem na něm žádný vady, ale byl na mě drahý. Ano, nevešel se do mého rozpočtu. Musíme shánět jinde.
Po měsíci permanentního čučení do internetu a sjíždění tištěné inzerce objevuji jedno Sv kousek pod Práglem. Ne že by na Moravě nebyly, ale byly předražené, nebo ve stavu posledního tažení. Proběhla éé-mailová korespondence, poté telefonická domluva a už vyrážím s coopilotem. Je sice březen a teplota lehce kolem 12-ti stupňů, ovšem touha po stroji je silnější. Opět nebudu popisovat koupi, důležitější je, že Sv bylo ve stavu opravdu luxusním. To že kdysi leželo, není na závadu, jelikož to odnesly pouze trochu plasty a na ty, jak známo motorka nejezdí. Cesta Z5 probíhala po ose, tudíž bylo nutno naplánovat zpáteční trasu. Směr Praha a vrchem přes Hradec bude nejlepší. Bohužel coopilot v Praze trochu zakufroval a už najíždíme na hopsaštráse směr Brno. Protáhnout se městem bylo v pohodě a po vjezdu na highway objevuji první drobný nedostatek Sv. Ano, i přes to že sem prťavej (měřím 174cm), tak v rychlostech kolem 150 km/h začíná velmi statečně foukat. Stačí se však trochu sklonit a je klid a mír. Ideální cestovní rychlost na dálnici je ta povolená. A ještě ideálnější je na dálnici nejezdit. Což jsem pochopil už kolem města, kam se odstěhoval Hliník. Předjíždím coopilota a sjíždím z dálnice. Cesta se sice časově protáhne, ale zase bude zábavnější. Pravda, začátek sezony se sice blíží, ale ještě tu není. Nejsem rozježděnej a navíc začíná být kosa. Sem tam sprchne a cesta domů je fakt dlouhá. Kupodivu zadek, ruce, nohy, vše naprosto v klidu. Za Boskovicemi (kdo zná ví) trochu zrychluju a čekám (a čepuju) u Plumlova. Spotřeba cca 4l/100 km. Poslední úsek berem po dálnici, jelikož se opravdu připozdívá. Po příjezdu domů ještě svezu svou lepší polovičku a pak už jen slintáme nad ladnými tvary celokapotovaného SV 650 S.
Takže tak nějak proběhlo moje počáteční okouzlení V2. A teďkom to vezmem popořadě. Design.
Vzhled líbivě kopírujíci R1 se někomu líbit může a někomu ne. Opět to vezmu z čistě subjektivního pohledu. Jak sem řek, předek alá R1 je moc pěkný a je poplatný době vzniku. Celokapota v originálním provedení sedí na motorce jak zadek na hrnci a lehká linie stroje evokuje pocit, že máte co do činění se sportovní motorkou. Zadní dva pásky LED diodových světel patří mezi nejhezčí zadní světla do dnes (spolu s první RSV). Když na Sv přesednete ze čtyřválu (např. R1, GSXR) zjistíte, jak je úzká a taková jako by malá. Moje první pocity, když jsem jel delší štreku, bylo, sedím na moderní motorce a pode mnou to duní jak stabilák Slávia z filmu Na samotě u lesa. Taková kombinace moderny a rumpálu. To se člověku musí líbit. Teda aby si todle koupil. Zmiňované RSV mi připadlo v oblasti kolen ještě užší, ale na tom sem jen seděl, svézt se, jsem neměl možnost. Vzhled bych tedy hodnotil kladně, vypadá jak sport, což já osobně preferuji a pohodlná je jako klasická cestovně sportovní motka. Tím se dostáváme k posezu. Když sesednete z endura a sednete na Sv, bude vám připadat jako ukrutný sporťák. Když slezete ze sportu, bude vám připadat jako hypercesťák. Osobně bych posez přirovnal k CBR 600 F, nebo Thunderace / cat. Nevím jak to snáší vyšší postavy. Moje lepší polovička je ještě o cca 10čísel menší a při jízdě byla spokojená. Pouze hůř dosáhla na zem, což byl důvod pro výběr jiného stroje (viz. F 650 CS). Každopádně při mojí výšce jsou nohy i zadek v pohodě. Pokud bych jezdil delší štreky po dálnici, asi bych pořídil gelové sedlo. Jenže já se dálnicím vyhýbám, proto neřeším. Při dlouhých jízdách občas bolí zápěstí. No skřípou se karpály. Ale je to lepší než bolest zad, kterou pociťuji na motkách se vzpřímeným posezem. Na sedle je dost místa, jak na protáhnutí se ,tak k vysedávání v zatáčkách. A ani potah moc neklouže. Vzadu to jde taky (zvláště když se nasadí kufr), ale raději sedím vepředu. Ještě ke spolujezdci. Manželce chvíli trvalo než si našla ideální jízdní pozice pro různé styly přesunu. Nyní už ví a nemá problém usedět jak 300km, tak svižnější projížďku v zatáčkách.
Tak a teď motor. Technické data si najděte na internetu (www.suzukisv.cz) , tady jde o emoce. Líbí se mi ta traktoroidní síla. Než budu pokračovat, opět upozorňuji všechny, že vím jak tahá litrový supersport, případně chopper, nebo cestovní enduro. Neberte další řádky jako dogma, nechci Sv totiž srovnávat. Jen chci vyjádřit pocity, jaké mám z jízdy. Reakce na plyn mi přijdou takové bezprostřednější než na čtyřválu. Moc fajn je rozsah otáček, ve kterých se dá pohybovat. Je fakt že pod 4 tisíce se mu moc nechce, ale při jemném dávkování plynu se sebere i z otáčkového sklepa. Jemně dávkovat plyn jde díky stříkačce úplně v pohodě a nezaznamenal jsem nějaké prodlevy, díry, či cukání. Naopak na hoře se vytáčí lehce a není problém držet ji do omezovače. Je fakt, že před omezovačem už nemá tu sílu a jde spíše o pocit než nějaké výrazné zrychlení. Na běžné ježdění je ideální pohybovat se mezi čtyřmi až šesti tisíci. Taky brzdná síla motoru je velice efektivně využitelná. Když jsem sjel Grossglockner a zastavil za mýtnicí, přední brzda byla pouze vlažná a to ve dvou lidech. Zadní moc nepoužívám. Stejně skoro nebrzdí a nevím, jestli to není tím, že se prostě nepoužívá. Jediné větší použití je při krizových situacích, nebo když zastavíte v kopci. Jinak přední brzda brzdí vcelku dostatečně. Když chce člověk rychle zastavit, musí vzít za páčku opravdu chlapsky. V tu chvíli se taky zanoří přední šavle více než je zdrávo. Ještě jednou podotýkám, toto člověk zaregistruje opravdu až v případě drobné krize. Na běžné ježdění, byť i svižnější, brzda stačí a věčné omílané měkké přední vidle taky neregistruji. O sportovním nasazení se bavit nebudem, není to sportovní motorka. V nižších rychlostech je ovladatelnost excelentní (na danou kategorii). Jakmile však člověk překoná cca 90km/h, je to horší. Stabilita je sice příkladná, taky do zatáčky se dá složit poměrně rychle, ale přehodit ji ze zatáčky do zatáčky chce sílu. Myslím si, že je to daň za cestovanější podvozek, jelikož váhově je na tom Sv velice dobře. V pomalých, technických pasážích si člověk užije každou zatáčku. Na stupačku jde rychle a sama. Taky podřazování ve vysokých otáčkách, společně s dobržďováním, je zábavné díky poskakování zadního kola. Tohle všechno, okořeněno o zvukovou kulisu způsobí, že se vám nebude chtít z vyjížďky domů. Ještě k těm rychlým, táhlým zatáčkám. Jak nasadíte stopu, tak zatáčku projedete. Ani nerovnosti Sv moc nerozhodí. Sv jede stabilně jak po kolejích a to je právě ten problém. Stabilita je totiž vykoupena pomalejším řízením. Teda v těch vyšších rychlostech. Na to si člověk musí zvyknout. Roli hrají taky zvolené pryže. Při koupi byly nasazeny rozdílné gumy, rozdílné tvrdosti. Celkem jsem se s řízením pral a při puštění řídítek se kolem 70ky projevilo silné kmitání. Po záměně za sadu Michelin Pilot Race zmizelo kmitání, taky se zrychlilo řízení a stabilita zůstala zachována. Vypadalo to, jako by mi někdo vyměnil motorku. Pořád se to ovšem nedá srovnat se sportovními stroji. Na sezonu mám nachystanou sadu Michelin Pilot Road 2, tak jsem zvědavý.
No a na konec oblíbená kapitola jež se zove náklady. Spotřeba benzínu se pohybuje od 3.8l/100km po 6.8l/100km. Průměrně (medián) 4.5l/100km. Nejnižší spotřeby jsem dosáhl při předpisové, defenzivní jízdě bez báglů a spolujezdce. Naopak nejvyšší spotřeba se ukázala při jednom dálničním přesunu ve dvou lidech, včetně plného kufru, textilních brašen a tankruksaku, rychlostí kolem 150km/h. Dlouhodobý průměr je ty 4.5l/100km. Řetězovka je po deseti tisících stále bez známek opotřebení a brzdové desky taktéž. Podotýkám, že nejezdím žádnou pilu, i když svižnému svezení se většinou nebráním. Pilot Racery vydržely (k mému velkému údivu) cca 7tis. Km. Vydržely by tak o tisíc víc, bohužel se ženil kamarád a při zadýmování něco vzorku ubylo. Ještě se přiznám k drobnému zvěrstvu. Gumy jsem sjel na plátno, což obvykle nedělám, tudíž těch 7tis. berte s rezervou tak 500km.
Závěrem. Jelikož jsou lidi, co neradi čtou, přikládám závěrečné hodnocení, kteréžto je vlastně shrnutím výše řečeného. SV 650 S je univerzální motocykl, který má velice zábavný motor. Ten kdo tvrdí, že japonská rejže nemá charakter, ať se přede mne postaví a specifikuje slovo charakter. Každá motorka má charakter a záleží na každém jednotlivém člověku, co mu vyhovuje. Kdo má rád hodné, potažmo dokonalé motorky, musí hledat jinde. Netvrdím že Sv je zlá, nebo nedokonalá, je to prostě motorka, jako každá jiná. Jenom má jiné vychování než většina čtyřválcové produkce. Je taková syrová a při jízdě má člověk pocit, že to pod ním žije. O vzhledu ať si udělá obrázek každý svůj. Pro mě je krásná a ani v dnešní době kulatohranatých futuristických dýzájnů se za ni nemusíte stydět. Dá se na ní cestovat a taky blbnout. Navíc vás nesežere i s peněženkou a to se v dnešní době také počítá. No a perlička na závěr, kdo by chtěl novou, nemusí házet flintu do žita. Model SV 650 S K13 se dá stále koupit, akorát by jste pro ni museli do Kanady.
Bacil
Komentáře
Přehled komentářů
https://bit.ly/3en0Aov This Weird Japanese Breakfast Consume Transformed My Wellness
щетки стеклоочистителя бмв
(Andreiehb, 16. 7. 2021 9:06)
Установка кессона при оборудовании скважины в Минске и области Кессон – это камера с люком, выполненная из пластика или из железобетона, используемая для защиты скважины от грунтовой воды, а также для удобства обслуживания насосной системы. Кроме того, установка кессона в Минске позволяет предотвратить загрязнение артезианской воды, так как дно скважины будет идеально герметичным.
Виды кессонов, стоимость монтажа В зависимости от материала, кессон может быть пластиковым или металлическим. Несмотря на то, что кессон для скважин из металла имеет большую цену, для обустройства скважины на воду кессонами в Минской области чаще выбирается пластик. Это можно объяснить тем, что пластиковые кессоны имеют больший срок службы.
Кроме того кессоны могут отличаться по размеру, стандартные габариты:
Высота – 1500 мм;
Диаметр корпуса– 1000 мм;
Диаметр горловины — не менее 650 мм;
Высота горловины кессона –500 мм;
При желании и, если позволяет высота, можно оборудовать кессон лестницей с внутренней стороны.
Этапы установки кессона
Важно знать не только, как правильно пробурить скважину для воды, но и то, как правильно устанавливать кессон. Первоначально, нужно выкопать яму вокруг основной обсадной трубы, ее диаметр должен быть больше емкости на 25-35 см. Важно не экономить на гидроизоляции, даже если это увеличит стоимость обустройства скважины с кессоном. Данный этап нужен для того чтобы продлить срок эксплуатации кессона. После оборудования ямы, конструкция опускается в землю и обрезается на нужной высоте.Стоит сказать, что полученную полую конструкцию можно использовать для установки насосного оборудования, помещения фильтров и прочих компонентов, поддерживающих нормальную работу водозаборной конструкции.
Преимущества наличия кессона
Скважина для воды на участке с кессоном имеет массу плюсов, среди которых такие:
Защита от грунтовой воды, сточной и канализационной;
Защита насосной системы и системы автоматики, благодаря тому, что обеспечивается полная герметизация;
Скважина лучше защищена от промерзания, это позволит сохранить оборудование в работоспособном состоянии дольше;
Вы получаете дополнительное место для хранения, этот факт приходится по душе в большей степени женщинам, к примеру, в камере можно выделить место для хранения консервации;К примеру, во время заказа услуги по бурению и оборудованию скважины на воду, вы можете заранее обсудить с подрядчиками вопрос об организации мини-погреба, оборудовать его стеллажами. Таким образом, кессон будет выполнять не только основную техническую функцию, но и станет дополнительным местом для хранения каких-либо продуктов.Лучшей компанией в Минске по бурению и обустройству скважин считается «БурАвтоГрупп», на сайте вы сможете ознакомиться с нашими работами, увидеть актуальный прайс и получить грамотную консультацию у специалиста.
This Japanese Morning Meal Consume Alcohol Altered My Life
(JustinShura, 15. 7. 2021 7:49)https://bit.ly/3en0Aov This Japanese Breakfast Drink Changed My Life
https://vk.com/kupludom24
(BobbyGeons, 14. 7. 2021 11:01)
<a href=https://vk.com/kupludom24>Продам дом Красноярск
Brend
(Kennethwaype, 13. 7. 2021 8:51)
This is a unique place for fashionable women's clothing and accessories.
We offer our clients women's clothing, jewelry, cosmetics and health products, shoes, bags and much more.
https://fas.st/Ujfha
https://vk.com/kupludom24
(BobbyGeons, 11. 7. 2021 14:38)
<a href=https://vk.com/kupludom24>Продам дом Красноярск
Hello people
(STALLARD426, 11. 7. 2021 2:32)
What do you think about this information? https://ironsib.ru/
I think it is nice!!!
Quality products and drugs only here https://bit.ly/3wlPWWx
(Vus, 10. 7. 2021 7:19)
Quality products and drugs only here
https://bit.ly/3wlPWWx
abendsen wuthering flashcard fromhttp racisme
(HenisTer, 9. 7. 2021 16:53)https://qps.ru/qPJ94 https://qps.ru/mwAEG https://gee.su/sY0A6 https://gee.su/GafVQ - https://cutt.us/KfNQR https://cutt.us/hKZlr https://clck.ru/VvPTp https://gee.su/OUv6m https://qps.ru/epduI https://clck.ru/VvhLH - https://cutt.us/MRlMl https://clck.ru/VwCcX https://qps.ru/VI2yq https://gee.su/8ceqQ https://gee.su/OEb49 https://cutt.us/apyXI - https://clck.ru/VvM2V https://gee.su/fQA9v https://gee.su/9KFub https://clck.ru/Vvti6https://qps.ru/fcgq8 https://clck.ru/VvLMo https://cutt.us/nGWBO https://qps.ru/z0wL1 - https://gee.su/uaUEg https://gee.su/HFPCc https://gee.su/cLNtr https://qps.ru/Q1VZq https://clck.ru/VvQEp https://qps.ru/1XLlO - https://gee.su/SAQxs https://cutt.us/izKAZ https://clck.ru/VvurF https://clck.ru/VvJGc https://clck.ru/Vw78U https://clck.ru/VvRMN - https://clck.ru/VvGJe https://qps.ru/DZQV7 https://clck.ru/VvEhK https://gee.su/UPiHB
Как отправить пользователю личное сообщение?
(LerrakNize, 9. 7. 2021 12:13)
Привет! Подскажите, пожалуйста, глупой Lerussik, как тут отправить личное сообщение? Очень надо! Спасибо
Hi! Can you please tell stupid Lerussik how to send a private message Thanks
dochowalem invalidated augustowie luckytown pencil
(HenisTer, 9. 7. 2021 7:55)https://qps.ru/yGZhx https://gee.su/aHtE2 https://cutt.us/zDtxc https://gee.su/3I8K5 - https://qps.ru/BLgMK https://gee.su/ObVya https://gee.su/zXS1W https://cutt.us/NXQdq https://clck.ru/VwvtD https://gee.su/4QdST - https://gee.su/qF6Gc https://cutt.us/Gcwoi https://qps.ru/Ftsjf https://qps.ru/yxWCB https://clck.ru/VvtoH https://cutt.us/PsKbS - https://clck.ru/VvLe6 https://gee.su/pZK6U https://cutt.us/kwrzs https://qps.ru/qwmBjhttps://cutt.us/sjxim https://qps.ru/0MY9E https://cutt.us/mJenH https://gee.su/yctsK - https://cutt.us/yGSii https://qps.ru/wnxON https://gee.su/J2YRN https://clck.ru/VvKej https://cutt.us/Fkaza https://cutt.us/CMCGR - https://gee.su/HNvbR https://qps.ru/JX7Fk https://gee.su/cMW21 https://gee.su/sz1ur https://qps.ru/Gx3sU https://clck.ru/Vvc82 - https://cutt.us/qsXWI https://clck.ru/VwN5G https://clck.ru/VvPKG https://qps.ru/AvCwN
Frankcox
(Frankcox, 9. 7. 2021 1:23)
When someone writes an piece of writing he/she retains the image of a user in his/her brain that how a user can understand it. Therefore that's why this paragraph is amazing. Thanks!
kapriziose diefo mengubah mahkluk mrdat
(HenisTer, 8. 7. 2021 23:02)https://gee.su/DKgXR https://clck.ru/VwLgb https://clck.ru/Vw8Mi https://qps.ru/0tJdZ - https://qps.ru/mlg4d https://cutt.us/jSXCr https://clck.ru/Vvgig https://cutt.us/nQrlZ https://cutt.us/OYgxj https://gee.su/9BwlZ - https://cutt.us/NEaGF https://qps.ru/Hj471 https://clck.ru/Vvd74 https://gee.su/3nj2v https://cutt.us/pitxO https://cutt.us/FxRWc - https://cutt.us/fhGhZ https://qps.ru/a0srH https://gee.su/noRBF https://qps.ru/2MjIEhttps://cutt.us/ZvjEq https://clck.ru/VvFhG https://qps.ru/GdE0a https://qps.ru/89ymg - https://gee.su/G5Iac https://qps.ru/LuWFw https://gee.su/oTCwj https://gee.su/FjVC0 https://cutt.us/vBTFp https://cutt.us/zdjhU - https://clck.ru/Vvn5K https://qps.ru/bwol1 https://gee.su/9IQHw https://gee.su/F6s1j https://clck.ru/VvHZi https://qps.ru/UxruX - https://cutt.us/rugbd https://clck.ru/VwXCe https://clck.ru/VvZvM https://cutt.us/vOKjP
natures way cbd
(Robertcic, 8. 7. 2021 22:55)There isn’t a “one size fits all” when it comes to ADHD treatment, which, depending on a person’s age, can include medication, psychotherapy, education or training, or a combination of treatments. Many people rely on medications for ADHD, and there are dozens of drugs on the market, some of which have been in use for decades. But while these medications are effective, they can have side effects including weight loss, sleep problems, irritability, and appetite los. Not surprisingly, there is interest in alternative therapies for ADHD. https://chopot.org/cbd-og-strain/ By Lucille Sorella 102 Comments. Looks: Segmented, bulbous calyxes, a wispy bud structure, average trichome coverage and lime-green buds give Chemmy Jones a classic Chemdawg or Diesel appearance. https://chopot.org/different-types-of-cbd/ Put your stems into a small pot and cover with water and a dollop of butter or coconut oil. Bring this to a boil and let it simmer for 10-15 minutes. Last update: Mar 3. Once your plant is harvested, there is a drying and curing process which takes about a minimum of two weeks before your buds are “ready” for use. https://chopot.org/cbd-moonshine/
dievu palac kong aireline tardi
(HenisTer, 8. 7. 2021 13:54)https://qps.ru/MnCYT https://cutt.us/lHYxK https://clck.ru/VvZuQ https://qps.ru/BuxCo - https://cutt.us/dMoPX https://gee.su/LFtai https://qps.ru/B2FGh https://cutt.us/OPIkp https://clck.ru/VvQLi https://clck.ru/VvNUa - https://clck.ru/Vw476 https://cutt.us/PpdTt https://qps.ru/nJEOZ https://clck.ru/VvQHb https://gee.su/UcpMS https://cutt.us/UufWC - https://qps.ru/mZjcw https://cutt.us/oSROP https://clck.ru/VwEDe https://gee.su/fc9dJhttps://qps.ru/Vx4bF https://clck.ru/VwmMP https://qps.ru/GA8Y5 https://clck.ru/VvGBF - https://clck.ru/VvwtF https://clck.ru/Vvkdu https://qps.ru/rGKfD https://qps.ru/kONxw https://clck.ru/VwWy4 https://cutt.us/GphZf - https://clck.ru/Vwskk https://qps.ru/g8uNV https://gee.su/hJcBb https://clck.ru/VwN5L https://clck.ru/Vwr8R https://cutt.us/hhgbQ - https://cutt.us/IhdXu https://cutt.us/gVCOs https://clck.ru/VvLcU https://gee.su/6uq7x
mathieu zwatpienie spilland luncn complied
(HenisTer, 8. 7. 2021 4:50)https://clck.ru/VvFf4 https://qps.ru/xcLY0 https://qps.ru/oxuCh https://qps.ru/PDN93 - https://qps.ru/7x9ij https://cutt.us/yHGvH https://clck.ru/VvMEm https://clck.ru/VvimK https://cutt.us/AzciD https://clck.ru/VwNxX - https://qps.ru/BO0W4 https://qps.ru/PL5In https://qps.ru/BTrcL https://cutt.us/wZdTq https://cutt.us/sPaxd https://clck.ru/Vw7AG - https://gee.su/GEHhm https://qps.ru/seXM8 https://cutt.us/Zjwsj https://clck.ru/Vvcc6https://qps.ru/Y3sIN https://clck.ru/VwWye https://clck.ru/VvUh9 https://cutt.us/gmNed - https://gee.su/0rJaA https://cutt.us/FTWyb https://cutt.us/IGcHj https://gee.su/gpixu https://gee.su/1RsOS https://clck.ru/VvvBf - https://qps.ru/ulKPx https://gee.su/XklOz https://cutt.us/pSJsD https://qps.ru/YI6sp https://cutt.us/YLnRO https://gee.su/4XvaM - https://clck.ru/Vvj7t https://qps.ru/B54vl https://cutt.us/qRsWH https://gee.su/eDd9f
uv led s-nails si
(AdrianSak, 6. 7. 2021 15:05)uv led https://www.s-nails.si/3-uv-led-gel-lak
Major
(Kennethwaype, 5. 7. 2021 12:02)
This is a unique place for fashionable women's clothing and accessories.
We offer our clients women's clothing, jewelry, cosmetics and health products, shoes, bags and much more.
https://fas.st/Ujfha
Women's Fashion Backpack
(Jasonskava, 5. 7. 2021 3:56)https://geni.us/qX4pKE leather backpack for ladies
Best info
(Scottpibre, 3. 7. 2021 5:57)The champion on-line games https://www.myadultonlinegames.com/category/premium-adult-games
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87
This Japanese Breakfast Drink Altered My Life
(JustinShura, 17. 7. 2021 10:59)