Test JAWA 250
V dobách kdy naši tátové, s nudlí u nosu, ještě plácali bábovičky a Harley WLC mohl pouze smutně pozorovat mizející chromové rybiny třiapůly péráku, zrodil se nenápadný dělník ze kterého se postupem času stal národní hrdina. Událo se v roce 1953 kdy se na světě zjevila „kývačka“. Přímo vycházela z „péráka“ a rozepisovat se o konstrukci tohoto stroje by bylo nošení dříví do lesa. Vždyť skoro každý z nás má za sebou rozborku a sborku tohoto legendárního stroje, ať už v jakékoli kubatůře. Dnes bych se chtěl zaměřit na jízdní vlastnosti a provozní náklady. Ať už bylo napsáno cokoliv, pravdou je že brzdy jsou z dnešního pohledu nevyhovující až nebezpečné. Ovšem v době svého vzniku byly stejně špatné jako dnes. Trochu zlepšení přináší nové obložení a přebroušení bubnu, popřípadě použití modernějšího dvouklíče ale po pravdě, kdo by se s tím patlal. Vždyť my, co jezdíme na kývačkách jsme si už zvykli a brzdy hodnotíme jako dostatečné. Rám je hodně měkký a pojem vlnění Tě bude provázet takřka neustále. Výhodou ovšem je, že po menším kreši se dá srovnat heverem nebo kladivem, aniž by to mělo vliv na jízdní vlastnosti. Celá motorka je lehká a živá váha
Komentáře
Přehled komentářů
U kývačky je dán poměr 1:25 až 30. A taky jsem nepsal, že nekarbonuje, ale že skoro nekarbonuje. A navíc do kývačky sem lil TT né TTS. TTS je plná sintetika a pro tyto stroje není úplně vhodná. TT je minerál. No, v dnešní době jsem stejně už ani TT ani TTS nikde neviděl a používám univerzální polosintetiku pro nízkovykonové dvoutakty od Castrolu v poměru 1:50. Jo a rozdíl v ceně oleje (alespoň v době kdy jsem to psal) byl mezi TT a TTS asi 200kč a mezi M2T a TT asi 60kč. Dlouho jsem se touto tématikou nezabýval a nepátral po novém M2T, ale někde jsem četl, že v dnešní době je ten M2T přece jen kvalitnější. Nechci zhazovat M2T, ovšem při jeho použití po 1tis./km byl píst krásně zanešen vrstvou karbonu a po přechodu na Castrol se toto neděje ani po 5 tis./km. Tož tak
Re: M2T
(Bacil, 30. 3. 2015 16:03)